Kleine groepen

Workshops voor leerlingen

Zie je leerlingen op school die rondlopen met een motivatieprobleem of met faalangst en stress?

Leerlingen die wel een zetje kunnen gebruiken én die wel eens mogen ontdekken dat ze niet de enigen zijn die tegen bepaalde dingen aanlopen?

Leerlingen die best eens mogen horen hoe ze de oorzaak van hun worsteling kunnen aanpakken?

Voor die tieners ontwikkelde ik twee workshops.

workshop voor leerlingen

Thema: Motivatieboost
Duur: 2 uur
Kosten: €549
Groep: Maximaal 8 leerlingen
Locatie: Op de school zelf

Tip: Koppel er ook een bijeenkomst voor ouders aan, zodat ze thuis ook optimaal kunnen helpen de verandering door te zetten.

Workshop: Motivatieboost voor leerlingen

Altijd maar ruzie hebben met je ouders over school. Nooit zin hebben in school. Steeds weer het gevoel hebben dat je faalt. Het nooit goed genoeg doen in de ogen van je ouders. Zie dan maar eens de motivatie te vinden om je huiswerk te maken of om te leren voor de volgende toets.

 Leerlingen vinden het zelf ook niet fijn dat ze geen motivatie voelen voor school. Tijdens deze workshop krijgen ze meer duidelijkheid over de oorzaak van hun gebrek aan zin én ontdekken ze wat er nodig is om dit aan te pakken. Doordat ik in kleine groepen werk, is elke workshop persoonlijk en tegelijk een feest van herkenning, want de leerling komt erachter dat er meer kinderen zijn die tegen dezelfde uitdagingen aan lopen.

 

Resultaten na deze workshop:

  • Een helder beeld van wat er misgaat.
  • Een helder beeld van de mogelijke oorzaak van de motivatieproblematiek.
  • Herkenning en erkenning rondom de worstelingen.
  • Weten wat je anders kunt doen om de problematiek aan te pakken.
  • Praktische acties om direct aan de slag te gaan met je motivatie.
  • De leerling én school hebben helder wat er nodig is om vooruitgang te boeken.

Meer weten? Neem contact op! 

Wat tieners zeggen

Goede workshop. U bent een luisterend oor voor iedereen.

Het was wel confronterend, maar het was wel goed om over dingen te praten.

Ik vond dit een leerzame ervaring om de verhalen van anderen te horen en wat mogelijke oorzaken te horen over waar ik moeite mee heb.

WAUW! Dank u voor het delen en ons laten openstellen, ik heb een beter gevoel bij vertrek dan aankomst. Ik ben trots op u en hoop even goed te worden.

Ik zag op tegen de workshop, achteraf heeft het wel geholpen.

Ik had verwacht dat ik het verschrikkelijk zou vinden maar ik vond het eigenlijk wel fijn en interessant.

Ik ben oprecht geïnspireerd door deze workshop. Door het horen van alle verhalen heb ik meegekregen dat we allemaal wel eens moeilijkheden ervaren. Ik vond het fijn om na zo’n lange tijd open te zijn.

Een fijne training aangezien ik nu meer overzicht heb over wat ik moet doen en hoe ik dat moet doen om dit jaar te halen.

Ik heb vandaag ingezien dat het zeker nog haalbaar is om over te gaan.  Ik zie wat mijn sterke punten zijn en die kan ik zeker gebruiken. Ook heb ik ingezien wat ik kan doen om over te gaan, zoals: hulp vragen en focus vooral leggen op school.

Ik heb er wel wat van geleerd. Vaak als ik slecht bezig ben is het ook omdat achteraf mijn mindset verkeerd was. Ik weet nu hoe ik het anders moet doen.

Ik weet wat mijn doelen zijn voor dit jaar en ga super erg mijn best doen om dit te behalen.

Deze workshop heeft mij zeker geholpen om nu beter mijn best te doen tijdens school en het willen maken van mijn opdrachten.

Ik ga er voor zorgen om dit jaar over te gaan omdat ik nu meer motivatie heb.

Ik heb van deze workshop geleerd dat ik meer open moet staan voor positieve dingen. Ook weet ik nu dat het misschien beter is om hulp te zoeken dan om alles alleen te doen. Zo vond ik de afgelopen twee uur best wel leerzaam 🙂

Ik heb uit de motivatie training geleerd dat ik positief mag denken om een goed resultaat te krijgen en dat ik het zelf moet doen, dus geen excuses meer maken dat er eigenlijk niet toe doen. Ik moet ook stoppen met mijzelf met andere mensen te vergelijken en beter dan andere mensen wil zijn want als ik iets doe waar ik blij van word en wat ik echt wil dan maakt het niet uit wat andere mensen van mij denken.

De motivatie training heeft geholpen.

Thema: Faalangst en stress
Naam:
Meer zelfvertrouwen

Duur: 2 uur
Kosten: €549
Groep: Maximaal 8 tieners

Locatie: Op de school zelf
Datum: In overleg

Workshop: Faalangst en stress

De afgelopen jaren horen we het schrikbarend vaak in het nieuws: leerlingen ervaren een ongezonde dosis stress op een veel te jonge leeftijd. Ze hebben steeds weer het gevoel dat ze zich moeten bewijzen. Ze ervaren een extreme druk om te moeten presteren. Hebben het idee dat ze er alleen voor staan. En zijn nooit tevreden over hun eigen voorbereiding of prestatie. Deze faalangst en de bijkomende stress uit zich op 2 manieren: de ene leerling stopt met alles, want als je niks doet, kun je ook niet falen. De andere leerling slaat juist door in het leren en levert liever zijn nachtrust in dan dat ie aan laag cijfer haalt. Tijd om dit gedrag te doorbreken!

De workshop Faalangst en stress wordt bewust gegeven in kleine groepen. Hierdoor durven de leerlingen zich sneller open op te stellen, waardoor de workshop niet alleen persoonlijk wordt, maar waardoor de leerlingen zich in elkaar gaan herkennen. Iedereen krijgt persoonlijk inzichten en praktische tips waarmee hij of zij direct aan de slag kan.

 

Resultaten na deze workshop:

  • Een helder beeld van de mogelijke oorzaak van de onzekerheid en prestatiedruk.
  • Herkenning en erkenning rondom de worstelingen. Je bent niet de enige.
  • Weten wat je kunt doen om de stress aan te pakken en meer rust ervaren.
  • Praktische acties om direct aan de slag te gaan met je onzekerheid.
  • Meer rust in je hoofd.
  • Meer vertrouwen in jezelf.
  • De leerling én school hebben helder wat er nodig is om vooruitgang te boeken.

Meer weten? Neem contact op! 

Wat tieners zeggen over deze workshop

“Ik vond het heel mooi hoe eerlijk iedereen was ten opzichte van zichzelf en dat heeft bijgedragen aan het vertellen en reflecteren op mijn persoonlijke onzekerheden”

“Ik vond het goed dat je echt oog in oog komt te staan met wat je dwars zit”

“Ik vind het fijn om dingen op te schrijven waar je mee zit (om je hoofd een soort van leeg te maken). En fijn dat ik erachter kan komen waardoor bepaalde dingen nu gebeuren of niet”

“Confronterend. Het was vooral goed in de zin van kreeg meer idee over hoe ik zelf in elkaar zit. Fijn in een groepje, niet de enige zijn.”

“Ik vind het goed om over mijn gevoel te praten waardoor je er meer van bewust wordt hoe en wat”

“Ik vond de persoonlijke aandacht fijn. Ook de feedback en de ‘analyse’ van de problemen. Ik vond het ook fijn dat we naar de kern zochten”

“Was vandaag erg leerzaam om weer nieuwe inzichten te krijgen in bepaalde dingen”

“Ik vond het fijn om over m’n gevoel te praten.”

” Tips van de andere tieners ook heel fijn”

“Meer inzicht waar ik aan moet gaan werken”

“Het kwaliteitenspel i.c.m. je gewenste visie, heel tof. Ik hoop gewoon meer overzicht te krijgen en uiteindelijk meer rust te vinden”