Omgaan met motivatieproblematiek
Jij wilt blijvend het verschil maken in de klas. Ook (of misschien wel juist) bij de pubers die het moeilijk hebben en ongemotiveerd achter hun tafel zitten, zich niet kunnen concentreren en uitstelgedrag vertonen.
Het kan toch niet zo zijn dat ze ‘gewoon’ geen zin hebben? Klopt, achter dat ‘niets doen’ zit altijd een reden.
Gedurende vijf bijeenkomsten geef ik de handvatten om de leerlingen en ouders beter te begrijpen en daardoor weer op gang te helpen. En ik geef je inzicht in de groep die juist de andere kant opgaat: de perfectionisten.
Thema: verdieping motivatieproblematiek
Duur: 4 sessies van 3 uur
Prijs op aanvraag (op maat)
Locatie: op school

Verdiepende training motivatieproblematiek
Jij wilt blijvend het verschil maken in de klas. Ook (of misschien wel juist) bij de pubers die het moeilijk hebben en ongemotiveerd achter hun tafel zitten, zich niet kunnen concentreren en uitstelgedrag vertonen. Gedurende zes bijeenkomsten geef ik de handvatten om de leerlingen beter te begrijpen en daardoor weer op gang te helpen.
Training voor docenten/mentoren/professionals
Inclusief:
- Elk trainingsmoment behandelen we één module:
Module 1: Praten met in plaats van tegen de leerling
Module 2: Faalangst, uitstelgedrag, perfectionisme, motivatie-en concentratieproblematiek
Module 3: Het vergroten van het eigenaarschap van de leerling
Module 4: Ouderbetrokkenheid is belangrijk en zo vergoot je het - Duur per bijeenkomst: 3 klokuren
- Werkboek met opdrachten die je direct in praktijk kunt toepassen en uitvoeren, zodat het niet alleen blijft bij de theorie. Maar dat je er daadwerkelijk ook in praktijk mee aan de slag gaat.
- Toegang tot een online academie met ondersteunende korte video’s, theorie en podcasts.
- Kant en klare mentorlessen per module, zodat je direct aan de slag kan met je klas.
Voor wie is deze training geschikt:
- Je bent nieuwsgierig en leergierig als het gaat om motivatieproblematiek, faalangst, concentratieproblematiek, perfectionisme en uitstelgedrag.
- Je staat open om naar jezelf te kijken, om je benadering en aanpak verder te ontwikkelen.
- Je staat open om met andere docenten/professionals ervaringen uit te wisselen om van elkaar te leren.
- Je wilt jezelf ontwikkelen op het gebied van positief communiceren.
- Je wilt de leerling beter leren begrijpen.
- Je wilt tijd en energie investeren om alles uit de training te halen.
Resultaten na het volgen van deze training
Je weet…
- … hoe motivatieproblematiek ontstaat en welke factoren een belangrijke rol hierbij spelen.
- … hoe je samen met de leerling op zoek kan gaan naar de kern van het probleem.
- …wat belangrijk is bij het opstellen van doelen.
- …waar je op kan letten zodat je door bepaald gedrag heen kan prikken.
- …hoe je kunt reageren op antwoorden als: weet ik niet, boeien, geen zin in.
- …waar je eigen valkuilen, triggers en aandachtspunten zitten.
Je kan….
- … met een open blik (zonder oordeel) naar de leerling (en ouders) kijken.
- … een situatie creëren waarin de leerling zich open en kwetsbaar durft op te stellen.
- … d.m.v. korte gesprekken je leerling positief begeleiden om zijn doelen na te streven.
- … de ongemotiveerde leerling op een positieve manier weer in beweging krijgen.
- … de leerling (meer) in zichzelf laten geloven.
- … situaties met negatieve lading ombuigen, zodat de leerling en ouders weer positief vooruit kunnen kijken.
Wat docenten over deze training zeggen:




